عرضه سکه‌های بهار آزادی تاریخ ۱۴۰۴ از نیمه اسفندماه وزیر نفت: ۷۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خام افزوده شد از سرگیری مجدد پرواز مشهد-کراچی با پرواز ایران ایر از ۵ اسفند رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: بعد از سال ۱۳۹۷ که خروج برجام اتفاق افتاد وضع مجموع عمومی اداره دولت متاثر شد ساعت ۲۳ امشب آخرین فرصت واریز وجه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران کنسرو ماهی ۱۴ درصد گران شد تغییر محدودیت سقف دارایی اشخاص در گواهی سپرده شمش نقره کندوان و هراز برفی است؛ انسداد ۳ محور فرعی افزایش مجدد قیمت لبنیات صحت دارد؟ ورود مجلس به مسدودسازی درگاه‌های پرداخت رمزارز قیمت طلا در بازار ایران اول بهمن ۱۴۰۳ / سکه در کانال ۵۷ میلیون تومان دوام نیاورد یارانه دی ماه واریز شد مهلت ۲ هفته‌ای بارگذاری یا اصلاح اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سال ۱۴۰۳ معاون وزیر کار: ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور، تحصیلات متوسطه دوم ندارند شرکت گاز: مصرف گاز در تهران به ۱۱۲ میلیون مترمکعب رسید

توصیه‌ای به خریداران خودرو

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اینکه التهاب در بازار خودرو از بین برود و خودرو‌ها در شرایط عادلانه توزیع شود، دولت می‌تواند به صورت موقتی قوانین سختگیرانه وضع کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 28
کد خبر: ۴۴۰۲۹

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از سایپانیوز، مجید فانی درباره اینکه با چه سازوکاری می‌توان بازار خودرو را کنترل کرد تا دلال‌بازی در این حوزه به پایان برسد، تصریح کرد: برای اینکه بتوان قیمت خودرو را در بازار ساماندهی کرد توجه به یک نکته ضروری است و آن فروش خودرو به متقاضیان واقعی است، اگر به این سمت حرکت کنیم، بازار خودرو دیگر با التهابی مواجه نخواهد شد.

 

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سیاست فروش خودرو در کشور نیازمند بازنگری است، افزود: دولت با ایجاد محدودیت در خرید خودرو می‌تواند گام بزرگی در کنترل بازار خودرو بردارد؛ در مقطع فعلی چاره‌ای جز اعمال قوانین سختگیرانه وجود ندارد و دولت با اعمال این قوانین این فرصت را پیدا می‌کند که ضمن کنترل قیمت خودرو، شرایط را برای افزایش تولید خودرو فراهم کند.

 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: سهمیه بندی برای فروش خودرو به افراد (هر فرد مجوز خرید یک خودرو را تا بهبود شرایط داشته باشد) یکی از گزینه‌های کمک‌کننده است که امیدواریم با سازوکاری مناسب این مقوله اجرایی شود، چون اگر کشور وارد چنین فضایی شود و مراجع نظارتی هم کنترل‌های خود را بیشتر کنند، راه‌های فعالیت دلالان مسدود می‌شود.

 

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از موضوعاتی که می‌توان در این برهه از مردم خواست این است که تا گذر از بحران به وجود آمده در صنعت خودرو و قطعه‌سازی مردم خرید‌های خودرویی خود را مدیریت کنند؛ یعنی اگر نیاز به خرید و یا تغییر خودرو ندارند ثبت نامی انجام ندهند و یا سراغ بازار آزاد نروند.

 

وی افزود: در تمام کشورها، شرکت‌های خودروسازی در تلاش هستند که محصولات خود را به مردم بفروشند، اما در ایران شرکت‌های خودروسازی خواهان این هستند که مردم خرید‌های خودرویی خود را کنترل کنند و خودرو را کالای سرمایه‌ای نبینند.

 

این استاد دانشگاه گفت: در تمام کشور‌ها خودرو کالای مصرفی است و هیچ زمان چنین محصولی در زمره کالا‌های سرمایه‌ای قرار نمی‌گیرد، از این‌رو ضروری است که در ایران هم چنین فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا مردم به امید کسب سود سراغ خرید خودرو نروند.

 

وی ادامه داد: حضور دلالان در بازار خودرو باعث شده که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود، آن‌ها با افزایش متناوب قیمت خودرو شرایطی را فراهم کردند تا مردم به این باور برسند که خرید خودرو سود دارد، اگر چنین شرایطی وجود نداشت شاهد صف خرید خودرو نبودیم.

 

ارسال نظر